Dla pracowników
Obowiązujące materiały (formularze, dokumenty, prezentacje itp.) są dostępne dla Państwa z poniższego menu ↓
Przekazywanie dokumentacji do Archiwum Centralnego ↓
OBOWIĄZKI PRACOWNIKA WZGLĘDEM DOKUMENTACJI
– dokumentowanie (w sposób tradycyjny lub elektroniczny) czynności służbowych,
– klasyfikowanie dokumentacji pod względem merytorycznym według jednolitego rzeczowego wykazu akt,
– rejestrowanie/znakowanie spraw i dokumentów,
– prowadzenie dokumentacji w sposób odzwierciedlający przebieg i załatwienie sprawy,
– bezpieczne gromadzenie i przechowywanie dokumentów na stanowisku pracy przed ich przekazaniem do archiwum Uczelni,
– terminowe przekazywanie dokumentacji do archiwum uczelnianego
Rektor powołał koordynatora czynności kancelaryjnych, który:
- wspomaga pracowników (poprzez system szkoleń, interwencji i konsultacji) w czynnościach kancelaryjnych, tj. rejestrowaniu pism, zakładaniu spraw i ich obiegu/procedowaniu, klasyfikowaniu dokumentów według wykazu akt oraz jako niestanowiących akt spraw, przygotowywaniu dokumentacji do przekazania do archiwum Uczelni,
- nadzoruje postępowanie pracowników z dokumentacją papierową i elektroniczną (w systemie EZD) pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami
Zachęcamy do zapisów na newsletter koordynatora czynności kancelaryjnych SGGW! Powiadomienia o nowych materiałach na kanale EZD w praktyce (a także innych potrzebnych w codziennej pracy oraz podczas korzystania z systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją) będą wysyłane na zgłoszone maile służbowe.
[newsletter] UWAGA! Moduł newslettera został tymczasowo wyłączony.
♦ Normatywy kancelaryjne obowiązujące na naszej Uczelni znajdują się także w LEX Bazie Dokumentów SGGW.
Logowanie do portalu:
pxxxxxx@sggw.edu.pl
hasło: hasło systemowe (jak np. do poczty elektronicznej)
Aktualności dla pracowników ↓
Film dot. archiwizacji spraw elektronicznych (zwrot spraw do poprawy)
Rozpoczynamy elektroniczną archiwizację w systemie EZD!
Sprawy (klasy) z JRWA prowadzone elektronicznie od 1 lipca 2022
Przekazywanie dokumentacji papierowej do archiwum uczelnianego
Film dot. obsługi składów chronologicznych (rejestracja)
Q&A dla pracowników 🙂
Co to jest instrukcja kancelaryjna?
Instrukcja kancelaryjna to jeden z normatywów kancelaryjnych obowiązujących w SGGW. Dokument ten określa zasady postepowania z dokumentacją w jednostkach organizacyjnych od jej powstania/wpływu do przekazania do Archiwum Centralnego.
Czy powinnam/powinienem używać JRWA w codziennej pracy?
Tak! Dzięki Jednolitemu Rzeczowemu Wykazowi Akt możemy rejestrować sprawy i znakować dokumenty w niej zawarte. Ułatwi nam to pracę i przekazywanie dokumentacji (tradycyjnej oraz elektronicznej) do Archiwum Centralnego SGGW.
Jaki system kancelaryjny obowiązuje w SGGW?
W Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego obowiązuje system bezdziennikowy oparty na Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt realizowany w sposób tradycyjny (papierowy) lub elektroniczny z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego EZD PUW.
Czy jednostka może korzystać z pomocniczego numerowania dokumentów w formie systemu dziennikowego, np. 54/21?
Oczywiście! Taki zapis można prowadzić ale trzeba pamiętać, że na dokumencie musi znaleźć się także znak sprawy z systemu bezdziennikowego (który jest najważniejszy!).
Czy muszę rejestrować sprawę w systemie EZD PUW?
Tak! Wszystkie sprawy (nieelektroniczne i elektroniczne) rejestruje się w systemie EZD PUW.
Czy do spraw nieelektronicznych (czerwonych) w systemie EZD PUW muszę załączać dokumenty i inne pliki?
Nie. Sprawy nieelektroniczne prowadzi się tradycyjnie, czyli nadal papierowo (dokumenty przechowuje się w fizycznych teczkach aktowych). Jeśli jednak chcesz załączać pliki do systemu (np. skany dokumentów papierowych) to nic nie stoi na przeszkodzie!
Co robić z dokumentem papierowym występującym w sprawie prowadzonej elektronicznie (oznaczona zielonym kolorem w systemie EZD PUW)?
Dokument papierowy w sprawie prowadzonej elektronicznie trzeba zarejestrować w odpowiednim składzie chronologicznym znajdującym się w Kancelarii Głównej SGGW. Jeśli jest to dokument bez RPW (nie został zeskanowany w KG) to musimy wykonać odwzorowanie cyfrowe (czyli skan) osobiście.
Co robić z dokumentem elektronicznym występującym w sprawie prowadzonej nieelektronicznie (tradycyjnie, papierowo)?
W sprawie prowadzonej nieelektronicznie wszelkie dokumenty elektroniczne DRUKUJEMY i załączamy do fizycznych akt w prowadzonych sprawach.